Cellulit

1Wiele osób myli te dwa pojęcia – cellulit i cellulitis. W potocznej mowie używa się ich często zamiennie. Nawet firmy produkujące kosmetyki popełniają błąd, nazywając poszczególne kosmetyki, czy preparaty, pomagającymi zwalczyć cellulitis. Okazuje się jednak, że mają one pomimo bardzo podobnej nazwy odmienne znaczenie. Definicję cellulitu już znamy, czym więc jest cellulitis? Cellulitis jest znacznie poważniejszym schorzeniem od cellulitu. Jest to zapalenie podskórnej tkanki łącznej, które w większości przypadków spowodowane jest bakteriami z rodziny gronkowców i paciorkowców. Konieczna jest tutaj konsultacja z lekarzem dermatologiem i leczenie antybiotykami, w innym przypadku pozbycie się cellulitisu nie jest możliwe. Nabawienie się tego nieprzyjemnego problemu może być konsekwencją zranienia, czy innego uszkodzenia naskórka. Cellulitis charakteryzuje się silnym zaczerwienieniem skóry, pieczeniem, obrzękami i bólem. Nie leczony może mieć negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia. Jedno nie ulega wątpliwości – ani cellulit, ani cellulitis nie jest mile widzianym zjawiskiem, zwłaszcza przez kobiety. Podstawowym i najlepszym sposobem walki z pomarańczową skórką są ćwiczenia. Spośród wielu innych sposobów, ten jest najczęściej wybieranym przez kobiety. Zestaw ćwiczeń powinien być dobrany indywidualnie, w oparciu o kondycję fizyczną osoby, a także z uwzględnieniem stopnia cellulitu i miejsc jego występowania. Ćwiczyć można samodzielnie w domu, bądź uczęszczając na zorganizowane zajęcia prowadzone przez instruktora, jak na przykład aerobik. Świetnym sprzymierzeńcem w walce z cellulitem jest basen – pływanie pięknie rzeźni sylwetkę i ujędrnia ciało. Istnieje pewna forma ćwiczeń nazwana aqua aerobikiem, będąca niczym innym jak zorganizowanymi ćwiczeniami w wodzie. Takie połączenie niewątpliwie wyjdzie nam na dobre. Inną metodą są ćwiczenia na siłowni, jednak trzeba być rozważnym, by ćwiczenia te nie były zbyt forsujące, ponieważ takie mogą przynieść więcej szkody niż korzyści. Skórę pomarańczową możemy zniszczyć w sposób bardziej przyjemny jak na przykład długie spacery, czy wycieczki rowerowe. Praktycznie każda forma aktywności będzie dobra, pod warunkiem jednak, że towarzyszyć jej będzie systematyczność i dokładność.